Обновляйте свои почтовые серверы…


хотя бы периодически.

Кейс сегодня такой- коллега обратился с проблемой: после смены почтового домена на другой, который долгое время переходного периода был не дополнительным, а стал основным, ActiveSync устройства стали отправлять дополнительные копии сообщений. Причина проста:

Senders receive a message copy after they click “Reply to All” in Exchange ActiveSync

This problem occurs because the client is receiving multiple PrimarySmtpAddress values in the response to the Settings command from the server that is running Exchange Server. When the user clicks Reply to All, the client does not detect the second PrimarySmtpAddress value within the recipient list. Therefore, the client includes the sender as a recipient.
The second PrimarySmtpAddress value is any SMTP address for the mailbox that is prefixed by an all-capitalized code value. The most common examples of such a value are the “SIP” address for Microsoft Lync and the “NOTES” address for Lotus Notes.

Решение: обновляем вовремя почтовые серверы, чтобы не наступать на закрытые грабли.

Или Workaround, предложенный в той же статье:

To work around this problem, manually change any existing address that is not the Primary address to all-lowercase characters.

Правильно планируйте почтовые адреса, чтобы они были не Ivanov.Ivan, a ivanov.ivan 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.